Nivelul de poluare in Bucuresti – un aspect ingrijorator

Gradul de poluare din mediul inconjurator este unul pe care il putem cataloga drept ingrijorator. Iar un capitol aparte al acestei probleme il reprezinta nivelul de poluare in Bucuresti, situat la cote alarmante si el.

Poluare in Bucuresti – cauze

Fara doar si poate actiunile iresponsabile ale oamenilor sunt cele de blamat in acest caz. Insa, dincolo de toate acestea vorbim si despre lipsa asumarii acestei responsabilitatii. Locuitorii orasului spun ca autoritatile evita acest subiect si ridica din umeri atunci cand vad statisticile privind nivelul de poluare in Bucuresti. Insa, sunt oare doar institutiile de blamat?

Ei bine, nu.

Conform studiilor, poluarea in capitala provine din urmatoarele surse:

  • Traficul rutier foarte aglomerat. Si iata ca numarul mare de masini nu inseamna doar timp pierdut in intersectii si la semafoare, ci si un aer mult mai greu de respirat. Daca in 2017 erau inmatriculate peste 1,3 milioane de masini in Bucuresti… in 2020 numarul acestora a crescut, ajungand la 1,46 milioane de masini.

Si asta nu e tot. La toate acestea se adauga numarul de masini care tranziteaza zilnic orasul, dar si cele inmatriculate in localitatile apropiate de capitala.

In ciuda eforturilor atutoritatilor de a incuraja ideea unui oras mai curat, foarte putini locuitori sunt dispusi sa renunte la confortul masinii proprii. Pana la urma, nimeni nu poate contesta ca este mai bine sa calatoresti in masina proprie, care se dovedeste mai curata. Iar acum ca pandemia a pus stapanire pe tara, foarte multi soferi scot masina din parcare mai des, evitand aglomeratia din mijloacele de transport in comun.

Insa, in vremurile normale, condusul propriului autovehicul inseamna un consum mai mare de benzina sau motorina si costuri mai ridicata. O masina folosita zilnic trebuie intretinuta. Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca uneori nu este la fel de rapida. Din cauza numarului exagerat de automobile, durata unei calatorii catre serviciu se prelungeste si cu 30 de minute fata de varianta transportului in comun.

Si pentru subiectul traficului in Bucuresti este unul amplu, care merita poate o dezbatere separata, o sa ne oprim deocamdata aici, continand sa analizam si alte cauze ale poluarii in capitala.

  • Mediul constructiilor. Indiferent daca sunt publice sau private, santierele nu respecta normele de organizare si trec chiar de putinele prevederi legale in vigoare.
  • Lipsa spatiilor verzi… Construim, cladim, renovam… dar de spatii verzi uitam. Bucurestiul este unul dintre orasele cu cele mai putine spatii verzi, raportate la numarul de locuitori si la constructiile care se ridica vazand cu ochii.

Dincolo de cauze… consecinte

Toate aceste aspecte evidentiate mai sus inseamna consecinte drastice la nivel personal.

Oamenii se imbolnavesc mai usor. Copiii si batranii dezvolta tot felul de afectiuni respiratorii care se pot dovedi fatale. De exemplu, incidenta deceselor prematura cauzate de poluare este si ea foarte mare, apropiindu-se de cea a accidentelor rutiere.

O statistica sumbra din 2017 arata ca in Romania a fost aproape 24 000 de decese premature care au avut printre cauze si poluarea severa.

Dar sunt si repercusiuni financiare. Dat fiind faptul ca Bucurestiul este unul dintre cele mai poluate orase, acest lucru nu il face atractiv pentru turisti sau pentru forta de munca proaspata.

Ti-a placut articolul? ->

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *